Getting Things Done

Problem

Zadania i priorytety w ciągu dnia bardzo szybko się zmieniają

Rozwiązanie

W sposób systematyczny organizuj swoje zadania.

Opis techniki

Kiedy jesteś liderem, liczba tematów, z którymi masz do czynienia, sukcesywnie rośnie. Jeśli chcesz panować nad sytuacją, powinieneś koniecznie wdrożyć jakiś system do zarządzania zadaniami. Bardzo przydatna technika pracy z zadaniami to Getting Things Done.

Poniżej kilka podstawowych wskazówek odnośnie do pracy z zadaniami:

  • każde zadanie powinieneś zapisywać;
  • powinieneś doprowadzić do tego, aby wszystkie zadania lądowały ostatecznie w jednym miejscu;
  • zebrane zadania przeglądaj przynajmniej raz dziennie;
  • jeśli coś możesz zrobić w ciągu 2 minut, zrób to natychmiast;
  • dobra treść zadania powinna zawierać informację o konkretnej czynności.

Przydatne jest zastosowanie elektronicznego narzędzia do zapisywania i przechowywania zadań (np.: Todoist, Rember the milk, Microsoft Outlook.

Getting Things Done

Dodatkowe źródła

Allen D., Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności, Onepress, Gliwice 2013

Wróć